Charles GREEN
Bibliographie
Ouvrages de l’auteur et directions d’ouvrages
Peripheral Vision : Contemporary Australian Art 1970-94 , Sydney : Craftsman House, 1995, 153 p.
« Everyday », in In the every day : critical and theoretical speculations on the 11th Biennale of Sydney, Sydney : Artspace, 1998, p.42-49. [Edition en collaboration avec Susan Brest].
« What is to be done with the Sydney Biennale? », in Critical and theoretical speculations on the 12th Biennale of Sydney , Sydney : Artspace, 2000, p.37-48. [Edition en collabaration avec Susan Brest].
« Postcolonial+Art : Where Now » in Postcolonial : Where Now , Sydney : Artspace, 2001, p.3-9. [Editeur].
The Third Hand : Collaboration in Art from Conceptualism to Postmodernism, Minneapolis : University of Minnesota Press, 2001, 246 p.
Ouvrages collectifs
« Scepticism about Improvement », in A Small History of Photography, Melbourne : Centre for Contemporary Photography, 1997, p.6-11.
« The Concentric Circles of Darkness and Change » in Waisler & Malik, Ojai : Edwin House, 1998, p.93-103.
« Dale Hickey », « Robert Hunter », « Patrick Pound », « Robert Rooney » , « David Wadelton », in Australian Painting Now , Sydney : Craftsman House, 2000, p.148, p.152, p.232, p.244, p.300.
« Avoiding Art, Desperately Seeking Photography : Revising the History of Photography by Post-object Art », in What is this thing called photography ?, Sydney : Pluto Press, 2000, p.17-36.
« The Art of Friction » , in ( dis) LOCATIONS, Karlsruhe : Z.K.M., 2001, p.62-73.
« The Global Significance of Western Desert Painting : Messages from a Collection », in Aborigena, Milan : Electa, 2001.
« The Failure of Australian Art », in Beyond the Future : Asia-Pacific Triennial Conference Proceedings , Brisbane : Queensland Art Gallery, 2000. [Actes du colloque].
Catalogues
« Bernhard Sachs », in Catalogue Bernhard Sachs, Melbourne : Reconnaissance Gallery, 1988.
« Stephen Killick », in Catalogue Stephen Killick, Melbourne : Deutscher Gertrude Street, 1989.
« Persistent Subjectivity : Revaluing Robert Hunter », in Catalogue Robert Hunter, Melbourne : University of Melbourne Gallery, 1989.
« Animals for Art », in Catalogue 100 Artists against animal experimentation, Melbourne : Deutscher Brunswick Street Gallery, 1990.
« Trefor Prest », in Catalogue Trefor Prest, Melbourne : Pinacotheca, 1990.
« Robert Rooney », in Catalogue Robert Rooney, Melbourne : Monash University Gallery, 1990, p.4-10.
« Western Desert Paintings and Contemporary Culture », in Catalogue Aboriginal Paintings from the Desert, Moscow : Moscow Union of Artists, 1991, p.33-38.
« Living in the Seventies », in Catalogue Off the Wall/In the Air : A Seventies Selection, Melbourne : Monash University Gallery and Australian Centre for Contemporary Art, 1991, p.5-20.
[Texte], in Catalogue Eleven sons : Domenico de Clario, s.l. : Mori Gallery, 1992.
« Lynne Roberts-Goodwin », in Catalogue Lynne Roberts-Goodwin, Sydney : Australian Centre for Photography, 1993.
« Fiction and Treachery : Contemporary Australian Art », in Catalogue 1993 Australian Perspecta, Sydney : Art Gallery of New South Wales, 1993, p.23-26.
« Words and Images : the Fate of Performance Art », in Catalogue 25 Years of Performance Art in Australia, Sydney : Ivan Dougherty Gallery, 1994, p.15-17.
« Sandro Chia », in Catalogue Power Works from the MCA Collection, Wellington : Museum of New Zealand, 1994, p.8-9.
« Phillip George », in Catalogue Phillip George : Nine Mnemonic Notations, Sydney : Sydney University ; The Tin Sheds, 1994, non paginé.
« Patrick Pound », in Catalogue Post Code : A Travelling Show/Patrick Pound, Adelaide : Experimental Art Foundation, 1994, non paginé.
« Lynne Roberts-Goodwin », in Catalogue Lynne Roberts-Goodwin : Remote-Half-Light, Melbourne: Australian Centre for Contemporary Art ; Perth : PICA, 1994, non paginé.
« Aleks Danko », in Catalogue Aleks Danko : Zen Made in Australia, Melbourne : University of Melbourne Gallery, 1994, p.2-17.
« Fault Lines », in Catalogue « Rites for an Anxious Spring » : Selected Acquisitions, Melbourne : Museum of Modern Art at Heide, 1996, non paginé.
« Redefining the Centre : Aboriginal Painting and the Ownership of Abstraction », in Voices of the Earth, Mumbai ; Bangalore : Gallery Gabrielle Pizzi, 1996, p.13-16.
« City of Angels », in Catalogue Janenne Eaton, Canberra : Drill Hall Gallery, Australian National University, 1996, non paginé.
« The Moment of Aesthetic Withdrawal », in Catalogue Lightness and Gravity, Melbourne : Museum of Modern Art, 1997, p.16-21.
« The Artist as Cannibal », in Catalogue David Wadelton: Pictorial Knowledge, Geelong : Geelong Art Gallery, 1998, non paginé.
« Memory, Ethics and Archives : Joseph Kosuth in Australia », in Catalogue Sacred and Profane : 1998 Telstra Adelaide Visual Arts Program, Adelaide : Telstra Adelaide Festival, 1998, p.54-61.
« Marina Abramovic : Escape », in Catalogue Remanence, Melbourne : Melbourne International Festival of the Arts, 1998, p.10-11.
« Grzegorz Klaman in India », in Catalogue Klaman, Gdansk : Centre for Contemporary Art Laznia, 1999, p.35-42.
« Your Friends Do Not Forget: Tom Nicholson », in Catalogue Critical Response, Sydney : Ivan Dougherty Gallery, 2000.
[Texte], in Catalogue Tea for two : une saison de collaborations artistiques à la Villa du Parc, Annemasse : Villa du Parc, 2014. [fre/eng].
Articles de périodiques
Charles Green était membre des comités d’édition de Tension, Melbourne de 1988 à 1990, puis de World Art, Melbourne de 1993 à 1996.
« Seduction in the Landscape, » in Art and Australia, summer 1988, vol. 26, n°2, p.290-295.
« Bernhard Sachs », in Tension, déc. 1988, n°15, p.8-9.
« Persistent Subjectivity : Revaluing Robert Hunter », in Tension, avril 1989, n°16, p.20-22.
« Rewriting the Seventies », in Art Monthly Australia, juillet 1989, n°22, p.7-8.
« The State of Things », in Tension, août 1989, n°17, p.14.
« The Art of Travel », in Tension, oct. 1989, n°18, p.19-23.
« Pansy Napangati », in Artforum, oct. 1989, vol. XXVIII, n°2, p.192.
« Graeme Hare », in Artforum, nov. 1989, vol. XXVIII, n°3, p.168.
« Nikolaus Lang », in Artforum, déc. 1989, vol. 28, n°4, p.156.
« A Chronicle of Australian Art : 1980-1990, » in Tension , déc. 1989, n°19 (hors série), p.12-84.
« Backlash », in Tension, déc. 1989, n°19, p.9-11.
« How Painting recaptured Melbourne », in Art Monthly Australia, déc. 1989, n°27, p.8-10.
« Joan Letcher », « Mike Parr », in Artforum, février 1990, vol. 28, n°6, p.156, p.156.
« Imprint Editorial : Slaves of the Art Cult », in Imprint, mars 1990, vol. 25, n°2, p.4-5.
« Davida Allen », in Artforum, avril 1990, vol. XXVIII, n°8, p.190.
« Eric Cameron », « Juan Davila », in Artforum, mai 1990, vol. XXVIII, n°9, p.198, p.207.
« Shadow of Presence », in Tension, août 1990, n°22, p.54-55.
« Philip Hunter », in Artforum, oct. 1990, vol. 29, n°2, p.186.
« Nick Nedelkopoulos », in Flash Art, nov. 1990, n°155, p.168.
« Jon Cattapan », in Artforum, nov. 1990, vol. XXIX, n°3, p.184.
« Anne Zahalka », in Artforum, déc. 1990, vol. XXIX, n°4, p.154.
« Inverse Warholism », in Tension , déc. 1990, n°24, p.13-14.
« Janenne Eaton », in Artforum, février 1991, vol. XXIX, n°6, p.141.
« Peter Tyndall », in Artforum, avril 1991, vol. XXIX, n°8, p.141.
« Simone Mangos », in Artforum, mai 1991, vol. 29, n°9, p.162.
« 1991 McCaughey Prize », in Agenda , mai 1991, n°17, p.28.
« John Olsen », in Artforum, été 1991, vol. XXIX, n°10, p.130.
« Abstract? » , in West, été 1991, vol. 3, n°2, p.14-20. [Avec Stephen Wickham].
« Debra Dawes », in Artforum, oct. 1991, vol. XXX, n°2, p.152.
« Terri Bird and Fiona Macdonald », in Artforum, déc. 1991, vol. XXX, n°4, p.120.
« Tony Coleing », in Artforum, février 1992, vol. XXX, n°6, p.132.
« Annette Bezor », in Artforum, avril 1992, vol. XXX, n°8, p.112.
« A Constructed Reality », in Art and Text, mai 1992, n°42, p.107-108.
« David Wadelton », in Art Monthly Australia, juillet 1992, n°51, p.13-15.
« Unofficial World : Postcolonialism and the Metropolis », in Art and Text, sept. 1992, n°43, p.38-41, p.96-97.
« Lost and Found : The Empire of Death », in Binocular : Focusing/Time/Lapses, oct. 1992, n°2, p.25-42.
« Wilma Tabacco », in Artforum, oct. 1992, vol. XXXI, n°1, p.108.
« Gilgul », in Artforum, nov. 1992, vol. XXXI, n°2, p.122.
« Zones of Love », in Artforum, déc. 1992, vol. XXXI, n°3, p.108.
« Lyndal Jones », in Artforum, janvier 1993, vol. XXXI, n°4, p.98.
« Inge King », in Artforum, mars 1993, vol. XXXI, n°6, p.108.
« Sydney Biennale », in Artforum, avril 1993, vol. 31, n°7, p.110.
« Art as Printmaking : The Deterritorialized Print », in Art Monthly Australia, avril 1993, p.10-13.
« Violent Art : Peter Burgess and Sue Williams », in Art Monthly Australia, mai 1993, p.22-24.
« Melbourne Medley », in Art and Text, mai 1993, n°45, p.10-11.
« Brett C »Tim Johnson », in Art and Text, sep. 1993, n°46, p.46.
« The Dark Wood : Domenico de Clario », in World Art, nov. 1993, n°1, p.92-99.
« Melbourne Report », in Art and Australia , janvier 1994, vol. 31, n°2, p.184-186.
« Ian Burn », in Artforum, janvier 1994, vol. XXXII, n°5, p.104.
« Luminaries », « Robert Rooney », in Art and Text, janvier 1994, n°47, p.80, p.81.
« Working on Water : Jennifer Turpin », in World Art, mars.1994, n°2, p.48-51.
« Domenico de Clario », in Artforum, juin 1994, vol. XXXII, n°10, p.104.
« Toni Grand », in World Art, juin 1994, vol. 2, n°1, p.108.
« Richard Dunn », in Artforum, oct. 1994, vol. XXXIII, n°2, p.114.
« White ApronBlack Hands », in Artforum, déc. 1994, vol. 33, n°4, p.94.
« Mike Stephenson », in Artforum, mai 1995, vol. XXXIII, n°7, p.109.
« Downtown: Arkley, Rooney, Ruscha », in Artforum, nov. 1995, vol. XXXIV, n°3, p.102.
« False Tales: Lynne Roberts-Goodwin », in Art and Australia, fév. 1996, p.285-286.
« Sally Smart », in Artforum, mai 1996, vol. XXXIV, n°9, p.114.
« Passions Privées », in Art Monthly Australia, mai 1996, n°89.
« Lyon Biennale », in World Art, sept. 1996, p.82-83.
Monumental Anonymity », « Paris : By Night », in World Art, nov. 1996, n°4, p.14-15, p.90-91.
« Polixeni Papapetrou », in Artforum, mars 1997, vol. XXXV, n°7, p.103.
« Tony Clark », in Artforum, mai 1997, vol. XXXV, n°9, p.117-118.
« Sabina Ott : the Ghost in the Machine », in World Art, août 1997, n°14, p.26-28.
« General Idea », in World Art, août 1997, n°14, p.83.
« Shane Cotton », in Artforum, nov. 1997, vol. XXXVI, n°3, p.127.
« Pinacotheca », in Art and Australia, hiver 1997, vol. 34, n°4, p.484-489.
« Thoughtful Art : Ian Burn », in Art and Australia, hiver 1997, vol. 34, n°4, p.466-467.
« Soft Cells : Lim Young-Sun », in World Art, février 1998, n°16, p.54-61.
« Louise Weaver », in Artforum, février 1998, vol. XXXVI, n°6, p.102-103.
« Ada or Ardor », in Artforum, avril 1998, vol. XXXVI, n°8, p.122-123.
« Ninth Indian Triennale », in Art/Text, mai 1998, n°61, p.91-92.
« Vivan Sundaram : The Nervous System », in World Art, 1998, n°18, p.54-59.
« Construction in Process 4 », in Art/Text, août-oct. 1998, n°62, p.97-98.
« Stockholm Syndrome : Every Day, the 11th Biennale of Sydney », in Eyeline, summer 1998, n°38, p.21-23.
« Daily Double », in Artforum, sept. 1998, vol. XXXVII, n°1, p.65.
« Kathy Temin », in Artforum, oct. 1998, vol. XXXVII, n°2, p.136.
« Sol LeWitt », in Art/Text, 1998-99, n°63, p.82-83.
« Deciphering Multiples : Body and Gaze », in Art and Australia, hiver 1998, vol. 35, n°4, p.479-481.
« Ian Burn and Artistic Collaboration », in Art Monthly Australia, 1998-99, n°116, p.7-10.
« Bill Henson », in Artforum, déc. 1998, vol. XXXVII, n°4, p.141.
« Superflex », in Artforum, avril 1999, vol. XXXVII, n°8, p.133.
« Constructed in the field of the other », in Art/Text, mai 1999, n°65, p.92.
« Have a Nice Day Mr Rooney », in Art/Text, août-oct. 1999, n°66, p.70-75.
« Art by Long-distance : Joseph Kosuth and the Assistance of Others », in Visual Arts and Culture, sept. 1999, vol. 1, n°2.
« Signs of Life », in Artforum, sept. 1999, vol. XXXVIII, n°1, p.178.
« Guan Wei », in Art/Text, 1999-2000, n°67, p.94.
« Disappearance and Photography in Post-object Art : Christo and Jeanne-Claude », in Afterimage, nov. 1999, vol. 27, n°3, p.13-15.
« Beyond the Future : the Third Asia-Pacific Triennial », in Art Journal, winter 1999, vol. 58, n°4, p.81-87.
« Third Asia-Pacific Triennial », in Art/Text, février 2000, n°68, p.94.
« Art and Politics : Living Here Now – Australian Perspecta 1999 », in Art and Australia, 2000, vol. 37, n°3, p.358-360.
« Callum Morton », in Artforum, mars 2000, vol. XXXVIII, n°7, p.140.
« Doppelgangers and the Third Force : the Artistic Collaboration of Gilbert & George and Marina Abramovic/Ulay », in Art Journal, summer 2000, vol. 59, n°2, p.36-45.
« David Haines, Joyce Hinterding », in Artext , août-oct. 2000, n°70, p.90-91.
« The Biennale of Sydney 2000 », in Artforum, sept. 2000, vol. XXXIX, n°1, p.186-187.
« Animal Magnetism : The Enigmatic Signifier and Lynne Roberts-Goodwin », in Art and Australia, 2000, vol. 38, n°1, p.104-111.
« Papunya Tula », in Artforum, déc. 2000, vol. XXXIX, n°4, p.157-158.
« Future Monster », in Artext, août 2001, n°74, p.74-75.
« Euan Heng », in Artforum, oct. 2001, vol. XL, n°2, p.170.
« Sung Neung-Kyung », in Artforum, avril 2002, vol. XL, n°8, p.148.
« Patricia Piccinini », in Artforum, mai 2002, vol. XL, n°9, p.194.
« Tracey Moffatt », in Artforum, sept. 2004, vol. XLII, n°10, p.284.
‘Group Soul : who owns the artist fusion ?’, in Third Text, nov. 2004, vol. 18 (6), n°71, p.595-608.
‘Lee Bull’, in Artforum, mai 2005, vol. XLIII, n°9, p.261.
‘Juan Davila’, in Artforum, janvier 2007, vol. XLV, n°5, p.269-270.
« TarraWarra Biennial 2012 », in Artforum, déc. 2012, vol. 51, n°4, p.297-298.
Ouvrages de l'auteur et directions d'ouvrages
- The Third Hand : Collaboration in Art from Conceptualism to Postmodernism, Minneapolis : University of Minnesota Press, 2001.
246 p. - Peripheral Vision : Contemporary Australian Art 1970-94, Sydney : Craftsman House, 1991.
153 p.
Ouvrages collectifs
- [Textes], in Vitamin D3: Today’s Best in Contemporary Drawing, Londres : Phaidon, 2021.
[eng]. - "Postcolonial+Art : Where Now", in Postcolonial : Where Now, Sydney : Artspace, 2001.
p.3-9. [Editeur]. - "The Art of Friction", in (dis)LOCATIONS, Karlsruhe : Z.K.M, 2001.
p.62-73. - "The Global Significance of Western Desert Painting : Messages from a Collection", in Aborigena, Milan : Electa, 2001.
- "What is to be done with the Sydney Biennale ?", in Critical and theoretical speculations on the 12th Biennale of Sydney, Sydney : Artspace, 2000.
p.37-48. [Edition en collabaration avec Susan Brest]. - "Dale Hickey", "Robert Hunter", "Patrick Pound", "Robert Rooney" , "David Wadelton", in Australian Painting Now, Sydney : Craftsman House, 2000.
p.148, 152, 232, 244, 300. - "Avoiding Art, Desperately Seeking Photography : Revising the History of Photography by Post-object Art", in What is this thing called photography ?, Sydney : Pluto Press, 2000.
p.17-36. - "The Failure of Australian Art", in Beyond the Future : Asia-Pacific Triennial Conference Proceedings, Brisbane : Queensland Art Gallery, 2000.
[Actes du colloque]. - "Everyday", in In the every day : critical and theoretical speculations on the 11th Biennale of Sydney, Sydney : Artspace, 1998.
p.42-49. [Edition en collaboration avec Susan Brest]. - "The Concentric Circles of Darkness and Change", in Waisler & Malik, Ojai : Edwin House, 1998.
p.93-103. - "Scepticism about Improvement", in A Small History of Photography, Melbourne : Centre for Contemporary Photography, 1997.
p.6-11. - "Stephen Killick", in Stephen Killick, Melbourne : Deutscher Gertrude Street, 1989.
Catalogues
- [Texte], in Catalogue Tea for two : une saison de collaborations artistiques à la Villa du Parc, Annemasse : Villa du Parc, 2014.
[fre/eng]. - "Your Friends Do Not Forget: Tom Nicholson", in Catalogue Critical Response, Sydney : Ivan Dougherty Gallery, 2000.
- "Grzegorz Klaman in India", in Catalogue Klaman, Gdansk : Centre for Contemporary Art Laznia, 1999.
p.35-42. - "The Artist as Cannibal", in Catalogue David Wadelton: Pictorial Knowledge, Geelong : Geelong Art Gallery, 1998.
- "Memory, Ethics and Archives : Joseph Kosuth in Australia", in Catalogue Sacred and Profane : 1998 Telstra Adelaide Visual Arts Program, Adelaide : Telstra Adelaide Festival, 1998.
p.54-61. - "Marina Abramovic : Escape", in Catalogue Remanence, Melbourne : Melbourne International Festival of the Arts, 1998.
p.10-11. - "The Moment of Aesthetic Withdrawal", in Catalogue Lightness and Gravity, Melbourne : Museum of Modern Art, 1997.
p.16-21. - "Fault Lines", in Catalogue "Rites for an Anxious Spring" : Selected Acquisitions, Melbourne : Museum of Modern Art at Heide, 1996.
- "Redefining the Centre : Aboriginal Painting and the Ownership of Abstraction", in Catalogue Voices of the Earth, Mumbai : Bangalore : Gallery Gabrielle Pizzi, 1996.
p.13-16. - "City of Angels", in Catalogue Janenne Eaton, Canberra : Drill Hall Gallery, Australian National University, 1996.
- "Words and Images : the Fate of Performance Art", in Catalogue 25 Years of Performance Art in Australia, Sydney : Ivan Dougherty Gallery, 1994.
p.15-17. - "Sandro Chia", in Catalogue Power Works from the MCA Collection, Wellington : Museum of New Zealand, 1994.
p.8-9. - "Phillip George", in Catalogue Phillip George : Nine Mnemonic Notations, Sydney : Sydney University ; The Tin Sheds, 1994.
- "Patrick Pound", in Catalogue Post Code : A Travelling Show/Patrick Pound, Adelaide : Experimental Art Foundation, 1994.
- "Lynne Roberts-Goodwin", in Catalogue Lynne Roberts-Goodwin : Remote-Half-Light, Melbourne: Australian Centre for Contemporary Art ; Perth : PICA, 1994.
- "Aleks Danko", in Catalogue Aleks Danko : Zen Made in Australia, Melbourne : University of Melbourne Gallery, 1994.
p.2-17. - "Lynne Roberts-Goodwin", in Catalogue Lynne Roberts-Goodwin, Sydney : Australian Centre for Photography, 1993.
- "Fiction and Treachery : Contemporary Australian Art", in Catalogue 1993 Australian Perspecta, Sydney : Art Gallery of New South Wales, 1993.
p.23-26. - [Texte], in Catalogue Eleven sons : Domenico de Clario, Sydney : Mori Gallery, 1992.
- "Western Desert Paintings and Contemporary Culture", in Catalogue Aboriginal Paintings from the Desert, Moscow : Moscow Union of Artists, 1991.
p.33-38. - "Animals for Art", in Catalogue 100 Artists against animal experimentation, Melbourne : Deutscher Brunswick Street Gallery, 1990.
- "Trefor Prest", in Catalogue Trefor Prest, Melbourne : Pinacotheca, 1990.
- "Robert Rooney", in Catalogue Robert Rooney, Melbourne : Monash University Gallery, 1990.
p.4-10. - "Persistent Subjectivity : Revaluing Robert Hunter", in Catalogue Robert Hunter, Melbourne : University of Melbourne Gallery, 1989.
- "Living in the Seventies", in Catalogue Off the Wall/In the Air : A Seventies Selection, Melbourne : Monash University Gallery and Australian Centre for Contemporary Art, 1989.
p.5-20. - "Bernhard Sachs", in Catalogue Bernhard Sachs, Melbourne : Reconnaissance Gallery, 1988.
Articles de périodiques
- "Ian Burn and Artistic Collaboration", Art Monthly Australia, 1998-1999, n°116.
p.7-10. - "TarraWarra Biennial 2012", Artforum, déc. 2012, vol. 51, n°4.
p.297-298. - "Juan Davila", Artforum, janvier 2007, vol. XLV, n°5.
p.269-270. - "Lee Bull", Artforum, mai 2005, vol. XLIII, n°9.
p.261. - "Group Soul : who owns the artist fusion ?", Third Text, nov. 2004, vol. 18 (6), n°71.
p.595-608. - "Tracey Moffatt", Artforum, sept. 2004, vol. XLII, n°10.
p.284. - "Patricia Piccinini", Artforum, mai 2002, vol. XL, n°9.
p.194. - "Sung Neung-Kyung", Artforum, avril 2002, vol. XL, n°8.
p.148. - "Euan Heng", Artforum, oct. 2001, vol. XL, n°2.
p.170. - "Future Monster", Artext, août 2001, n°74.
p.74-75. - "Papunya Tula", Artforum, déc. 2000, vol. XXXIX, n°4.
p.157-158. - "Animal Magnetism : The Enigmatic Signifier and Lynne Roberts-Goodwin", Art and Australia, 2000, vol. 38, n°1.
p.104-111. - "The Biennale of Sydney 2000", Artforum, sept. 2000, vol. XXXIX, n°1.
p.186-187. - "David Haines, Joyce Hinterding", Artext, août-oct. 2000, n°70.
p.90-91. - "Doppelgangers and the Third Force : the Artistic Collaboration of Gilbert & George and Marina Abramovic/Ulay", Art Journal, été 2000, vol. 59, n°2.
p.36-45. - "Callum Morton", Artforum, mars 2000, vol. XXXVIII, n°7.
p.140. - "Third Asia-Pacific Triennial", Art/Text, février 2000, n°68.
p.94. - "Art and Politics : Living Here Now – Australian Perspecta 1999", Art and Australia, 2000, vol. 37, n°3.
p.358-360. - "Beyond the Future : the Third Asia-Pacific Triennial", Art Journal, hiver 1999, vol. 58, n°4.
p.81-87. - "Guan Wei", Art/Text, 1999-2000, n°67.
p.94. - "Disappearance and Photography in Post-object Art : Christo and Jeanne-Claude", Afterimage, nov. 1999, vol. 27, n°3.
p.13-15. - "Signs of Life", Artforum, sept. 1999, vol. XXXVIII, n°1.
p.178. - "Art by Long-distance : Joseph Kosuth and the Assistance of Others", Visual Arts and Culture, sept. 1999, vol. 1, n°2.
- "Have a Nice Day Mr Rooney", Art/Text, août-oct. 1999, n°66.
p.70-75. - "Constructed in the field of the other", Art/Text, mai 1999, n°65.
p.92. - "Superflex", Artforum, avril 1999, vol. XXXVII, n°8.
p.133. - "Bill Henson", Artforum, déc.1998, vol. XXXVII, n°4.
p.141. - "Sol LeWitt", Art/Text, 1998-1999, n°63.
p.82-83. - "Deciphering Multiples : Body and Gaze", Art and Australia, hiver 1998, vol. 35, n°4.
p.479-481. - "Kathy Temin", Artforum, oct. 1998, vol. XXXVII, n°2.
p.136. - "Daily Double", Artforum, sept. 1998, vol. XXXVII, n°1.
p.65. - "Stockholm Syndrome : Every Day, the 11th Biennale of Sydney", Eyeline, été 1998, n°38.
p.21-23. - "Construction in Process 4", Art/Text, août-oct. 1998, n°62.
p.97-98. - "Vivan Sundaram : The Nervous System", World Art, 1998, n°18.
p.54-59. - "Ninth Indian Triennale", Art/Text, mai 1998, n°61.
p.91-92. - "Ada or Ardor", Artforum, avril 1998, vol. XXXVI, n°8.
p.122-123. - "Louise Weaver", Artforum, février 1998, vol. XXXVI, n°6.
p.102-103. - "Soft Cells : Lim Young-Sun", World Art, février 1998, n°16.
p.54-61. - "Pinacotheca", "Thoughtful Art : Ian Burn", Art and Australia, hiver 1997, vol. 34, n°4.
p.484-489, 466-467. - "Shane Cotton", Artforum, nov. 1997, vol. XXXVI, n°3.
p.127. - "Sabina Ott : the Ghost in the Machine", "General Idea", World Art, août 1997, n°14.
p.26-28, 89. - "Tony Clark", Artforum, mai 1997, vol. XXXV, n°9.
p.117-118. - "Polixeni Papapetrou", Artforum, mars 1997, vol. XXXV, n°7.
p.103. - "Monumental Anonymity", "Paris : By Night", World Art, nov. 1996, n°4.
p.14-15, 90-91. - "Lyon Biennale", World Art, sept. 1996.
p.82-83. - "Passions Privées", Art Monthly Australia, mai 1996, n°89.
- "Sally Smart", Artforum, mai 1996, vol. XXXIV, n°9.
p.114. - "False Tales : Lynne Roberts-Goodwin", Art and Australia, février 1996.
p.285-286. - "Downtown : Arkley, Rooney, Ruscha", Artforum, nov. 1995, vol. XXXIV, n°3.
p.102. - "Mike Stephenson", Artforum, mai 1995, vol. XXXIII, n°7.
p.109. - "White Apron Black Hands", Artforum, déc. 1994, vol. 33, n°4.
p.94. - "Richard Dunn", Artforum, oct. 1994, vol. XXXIII, n°2.
p.114. - "Toni Grand", World Art, juin 1994, vol. 2, n°1.
p.108. - "Domenico de Clario", Artforum, juin 1994, vol. XXXII, n°10.
p.104. - "Working on Water : Jennifer Turpin", World Art, mars 1994, n°2.
p.48-51. - "Luminaries", "Robert Rooney", Art and Text, janvier 1993, n°47.
p.80, 81. - "Ian Burn", Artforum, janvier 1994, vol. XXXII, n°5.
p.104. - "Melbourne Report", Art and Australia, janvier 1994, vol. 31, n°2.
p.184-186. - "The Dark Wood : Domenico de Clario", World Art, nov. 1993, n°1.
p.92-99. - "Brett C" Tim Johnson", Art and Text, sept. 1993, n°46.
p.46. - "Melbourne Medley", Art and Text, mai 1993, n°45.
p.10-11. - "Violent Art : Peter Burgess and Sue Williams", Art Monthly Australia, mai 1993, n°59.
p.22-24. - "Sydney Biennale", Artforum, avril 1993, vol. 31, n°7.
p.110. - "Art as Printmaking : The Deterritorialized Print", Art Monthly Australia, avril 1993, n°58.
p.10-13. - "Inge King", Artforum, mars 1993, vol. XXXI, n°6.
p.108. - "Lyndal Jones", Artforum, janvier 1993, vol. XXXI, n°4.
p.98. - "Zones of Love", Artforum, déc. 1992, vol. XXXI, n°3.
p.108. - "Gilgul", Artforum, nov. 1992, vol. XXXI, n°2.
p.122. - "Wilma Tabacco", Artforum, oct. 1992, vol. XXXI, n°1.
p.108. - "Lost and Found : The Empire of Death", Binocular : Focusing/Time/Lapses, oct. 1992, n°2.
p.25-42. - "Unofficial World : Postcolonialism and the Metropolis", Art and Text, sept. 1992, n°43.
p.38-41, 96-97. - "David Wadelton", Art Monthly Australia, juillet 1992, n°51.
p.13-15. - "A Constructed Reality", Art and Text, mai 1992, n°42.
p.107-108. - "Annette Bezor", Artforum, avril 1992, vol. XXX, n°8.
p.112. - "Tony Coleing", Artforum, février 1992, vol. XXX, n°6.
p.132. - "Terri Bird and Fiona Macdonald", Artforum, déc. 1991, vol. XXX, n°4.
p.120. - "Debra Dawes", Artforum, oct. 1991, vol. XXX, n°2.
p.152. - "Abstract ?", West, été 1991, vol. 3, n°2.
p.14-20. [Avec Stephen Wickham]. - "John Olsen", Artforum, été 1991, vol. XXIX, n°10.
p.130. - "1991 McCaughey Prize", Agenda, mai 1991, n°17.
p.28. - "Simone Mangos", Artforum, mai 1991, vol. 29, n°9.
p.162. - "Peter Tyndall", Artforum, avril 1991, vol. XXIX, n°8.
p.141. - "Janenne Eaton", Artforum, février 1991, vol. XXIX, n°6.
p.141. - "Inverse Warholism", Tension, déc. 1990, n°24.
p.13-14. - "Anne Zahalka", Artforum, déc. 1990, vol. XXIX, n°4.
p.154. - "Nick Nedelkopoulos", Flash Art, nov. 1990, n°155.
p.168. - "Jon Cattapan", Artforum, nov. 1990, vol. XXIX, n°3.
p.184. - "Philip Hunter", Artforum, oct. 1990, vol. 29, n°2.
p.186. - "Shadow of Presence", Tension, août 1990, n°22.
p.54-55. - "Eric Cameron", "Juan Davila", Artforum, mai 1990, vol. XXVIII, n°9.
p.198, 207. - "Davida Allen", Artforum, avril 1990, vol. XXVIII, n°8.
p.190. - "Imprint Editorial : Slaves of the Art Cult", Imprint, mars 1990, vol. 25, n°2.
p.4-5. - "Joan Letcher", "Mike Parr", Artforum, février 1990, vol. 28, n°6.
p.156. - "How Painting recaptured Melbourne", Art Monthly Australia, déc. 1989, n°27.
p.8-10. - "Backlash", Tension, déc. 1989, n°19.
p.9-11. - "A Chronicle of Australian Art : 1980-1990", Tension, déc. 1989, n°19 (hors-série).
p.12-84. - "Nikolaus Lang", Artforum, déc. 1989, vol. 28, n°4.
p.156. - "Graeme Hare", Artforum, nov. 1989, vol. XXVIII, n°3.
p.168. - "Pansy Napangati", Artforum, oct. 1989, vol. XXVIII, n°2.
p.192. - "The Art of Travel", Tension, oct. 1989, n°18.
p.19-23. - "The State of Things", Tension, août 1989, n°17.
p.14. - "Rewriting the Seventies", Art Monthly Australia, juillet 1989, n°22.
p.7-8. - "Persistent Subjectivity : Revaluing Robert Hunter", Tension, avril 1989, n°16.
p.20-22. - "Bernhard Sachs", Tension, déc. 1988, n°15.
p.8-9. - "Seduction in the Landscape", Art and Australia, summer 1988, vol. 26, n°2.
p.290-295.